Gold Cross

Πέμπτη, 14 Ιουνίου 2012

Ὅτι ὁ Διάβολος πρέπει νὰ φοβῆται τοὺς Χριστιανούς, καὶ ὄχι οἱ Χριστιανοὶ τὸν διάβολον. - Ὅτι ἂν θέλουν οἱ Χριστιανοί, ὁ διάβολος γίνεται μέγας ἢ μικρός.



Πλν κα ατν τν ληστρικν κα μερικν ρχήν, πο τώρα χει διάβολος, κα τν πάτην πο μεταχειρίζεται, κατ λλον τρόπον δν εμπορε ν τν νεργήσ, πάρεξ μ τν θέλησιν τν δικήν μας κα συγκατάθεσιν, κα μ τν συγχώρησιν κα δειαν τν κ Θεο, διότι μν διάβολος προσβάλλει κα πολεμε τν νθρωπον μ τος κακος λογισμούς, μως ες τν θέλησιν το νθρώπου στέκεται, ν δεχθ τν προσβολν τν λογισμν, ν μ τν δεχθ, χωρς κμμίαν βίαν· θεν λέγει Δαμασκηνς ωάννης· «προσβάλλειν μν τ νθρώπ συνεχωρήθησαν, (ο δαίμονες δηλαδ) βιάζεσθαι δ τινα οκ σχύουσιν· ν μν γάρ στι δέξασθαι τν προσβολήν, μ δέξασθαι» (Θεολογικ. Βίβλ. β Κεφ. ιθ)· τί φοβεσθε λοιπν Χριστιανο τν διάβολον; πο δν εμπορε ν σς κάμ κμμίαν βίαν; διάβολος μλλον πρέπει ν φοβται σς, κα χι σες τν διάβολον, διότι σες εσθε νδεδυμένοι μ λην τν μαρτωσίαν, κα πανοπλίαν το Θεο· σες χετε τν σφενδόνην τ σημεον το τιμίου Σταυρο, μ τ ποον κα π μακρόθεν σφενδονίζετε λους τος δαίμονας· σες φορετε, ς μάχαιραν δίστομον, τ φοβερν νομα το Κυρίου μν ησο Χριστο, τ ποον φοβονται κα τρέμουν ο δαίμονες· κα σες ἐὰν θέλητε ν φυλάττητε τς ντολς το Κυρίου, κα ν εσθε φίλοι, κα στρατιται ληθες το Ορανίου Βασιλέως, οτε μαγικ χετε χρείαν, οτε κμμίαν λλην πιβουλν το διαβόλου, λλ καταπατετε τοτον μ τος πόδας σας σν κνώδαλον, σν να μικρν στρουθίον κα σν να σκορπίον κα μύρμηκα· «δο δέδωκά φησι μν τν ξουσίαν, το πατεν πάνω φεων κα σκορπίων, κα π πσαν τν δύναμιν το χθρο, κα οδν μς ο μ δικήσει» (Λουκ. ι 19)· στε, ν σες θελήσητε, τόσον σμικρύνεται κα ταπεινώνεται διάβολος, πο γίνεται σν να νήπιον· κα πάλιν ν σες θελήσητε, τόσον μέγας γίνεται διάβολος κατ᾿ πάνω σας, στε πο βρυχται σν λέοντας φοβερός, κα ζητε ν σς καταπί· δι τοτο ρθότατα επε κα Χρυσόστομος περ τούτου· «καταπάτημα ατν τν μετέρων ποίησε ποδν, ν βουλώμεθα· ρα τοίνυν πόσος γέλως, πόση θλιότης· ν λάβομεν πατεν, ρν πρ κεφαλς σττα τς μετέρας· πς δ τοτο γίνεται; παρ᾿ μν· ν μες βουλώμεθα, μέγας στίν· ν μες βουλώμεθα, γίνεται μικρός· ἐὰν προσέχωμεν αυτος, κα μετ το Βασιλέως μεν το μετέρου, συστέλλεται, κα παιδίου μικρο οδν μεινον, διακείσεται ν τ πρς μς μάχ· ταν ποστμεν ατο, μεγάλα φυσ κα βρυχται, τρίζει τος δόντας· τε ρήμους μς τς μεγάλης συμμαχίας λαβών» (Λόγ. στ ες τν πρς Φιλιππ.).

ΛΟΓΟΣ ΨΥΧΩΦΕΛΕΣΤΑΤΟΣ
ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΓΙΚΩΝ ΕΙΔΩΝ                                                                                                      
π Νικοδήμου γιορείτου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου