Τρίτη 26 Ιουνίου 2012



Η ΦΕΥΓΩΝ ΦΕΥΓΕ, Η ΕΜΠΑΙΖΩΝ ΕΜΠΑΙΖΕ
ΤΟΝ ΜΑΤΑΙΟΝ ΚΑΙ ΑΠΑΤΕΩΝΑ ΚΟΣΜΟΝ...
Δν πάρχουν σχυρότεροι μαγντες κα θελκτικότεροι ξουσιαστς κα ποθεινότερες λυσίδες γι τν καρδι το νθρώπου, π τς δονς τν πέντε ασθήσεων. Πόσο ρεστς κα πόσο βλαβερς εναι! Κα καλύτερος ρήτορας δν θ μποροσε ν παρουσιάσει ποτ τν κακία τους κα τν βλάβη πο προξενον στν ψυχή. ν διάβολός μας δινε τ φαρμάκι του μ κάποιο πικρ βότανο, δν θ τ πίναμε. πειδ μως μας τ δίνει μ τ μέλι τν δονν, τ παίρνουμε εχάριστα.
π τς δονές, ο σαρκικς – δηλαδ πορνεία, μοιχεία κα λα τ σχετικ πάθη – τυφλώνουν τν καρδι κα κολλνε τν καρδιά μας στ παρόντα πράγματα περισσότερο π κάθε λλη μαρτία, γι᾿ ατ εναι π τ μεγαλύτερα μπόδια της σωτηρίας μας. Κα ληθεύει κενο πο επε νας γιος, τι, κτς π τ βρέφη, λίγοι μόνο φτάνουν στν παράδεισο, ξαιτίας τν σαρκικν μαρτημάτων.
λλες μορφς δονν εναι πολς πνος, τ καλ φαγητά, τ ραα φορέματα, τ μαλακ στρώματα κα γενικ λες ο κανοποιήσεις τν ασθήσεων.
Ο νθρωποι τν δονν, φο χορτάσουν τν πνο κα τν νάπαυση, τρέχουν στ συμπόσια κα στ ξεφαντώματα, στ τραγούδια τ σεμνα, στς κακς συναναστροφές, στς κωμδίες κα στ πανηγύρια. Γενικά, δν φήνουν ποτ ν τος ξεφύγει καμία εκαιρία πολαύσεως. Κι ν ζωή τους εναι γεμάτη π σωτίες κα ματαιότητες, ατ τν θεωρον καλ κα θα.
ν μάλιστα κατακρίνει τν πολιτεία τους, τν κατηγορον σν ξεστο κα χωριάτη, κα λένε πς θέλει ν μεταβάλλει τς πόλεις σ ρήμους κα τος κοσμικος σ καλόγερους. Ατ μως τ λένε γι ν δικαιολογηθον. «Μετ γρ κιθάρας κα ψαλτηρίου κα τυμπάνων κα αλν τν ονον πίνουσι, τ δ ργα Κυρίου οκ μβλέπουσι», κατ τν προφήτη (σ.5:12). Τ μόνο πο γνωρίζουν καλά, εναι ν ξοδεύουν τν καιρό τους σ ξεφαντώματα. π τ κρεβάτι πηγαίνουν στ τραπέζι, π τ τραπέζι στς παρέες, π τς παρέες στ σεργιάνια, κα γίνεται ζωή τους σν μία λυσίδα, που μία πόλαυση εναι δεμένη μ τν λλη, πως ο κρίκοι μεταξύ τους.
Τ πανάγιο Πνεμα δν μς λέει τι ποιος κυνηγάει τς κοσμικς δονς γκρεμίζεται μέσως στν δη. λλ τί λέει μ τ στόμα το Δαβίδ; τι κατεβαίνει στν δη, πλησιάζει δηλαδ σιγ-σιγά: «πάντες ο καταβαίνοντες ες δου» (Ψαλμ.113:25). Γιατ μαλθακ κα δονικ ζω πο ζε, τν προετοιμάζει ργ λλ σταθερ γι τν πώλεια.
Ο τρυφς κα ο δονς φθείρουν κα δυνατίζουν κα τος πι δυνατούς. Γι᾿ ατ μερικο καταντον σ τέτοια δυναμία, πο κα σκιος κόμα τν πειρασμν εναι ρκετς γι ν τος ρίξει. Κι φο, ξομολογηθον, μ τν πρτο πειρασμ ξεχνον τν καλή τους πόφαση ν μν ξαναμαρτήσουν, κα πέφτουν μέσως πάλι στν μαρτία.
Λοιπόν, μ τ ν λς τι δν εναι μαρτίες πολς πνος κα τ φαγοπότια κα ο διασκεδάσεις κα τ ξεφαντώματα, προσπαθες πλ ν δικαιολογηθες. Γιατ μπορε ατ καθεαυτ ν μν εναι μαρτίες, λλ προετοιμάζουν γι τς μαρτίες κα σ᾿ μποδίζουν ν γευθες τ πνευματικ γαθά του Θεο. Κα θ πάθεις κάτι νάλογο, μ᾿ κενο πο παθε Σολομν: Νομίζοντας πς μποροσε ν᾿ πολαμβάνει χωρς κίνδυνο τς δονές, κατάντησε στν εδωλολατρία. Κα μ᾿ κενο πο παθαν ο Σοδομτες: Γι ν τρνε κα ν πίνουν μ τρυφς κα ξεφαντώματα, φτασαν ν πέσουν σ παρ φύση πάθη κα σέλγειες. Πολ σωστ επε Τερτυλλιανός, τι ο χριστιανο πρέπει ν᾿ ποφεύγουν τς τρυφές, γιατ ατς δυνατίζουν τν πίστη κα τν ρετή τους.
χαυνότητα κα δυναμία, πο προξενονται στν ψυχ π τς δονές, δν ταιριάζουν στν προορισμό μας, πο εναι ν μοιάσουμε στν ησο Χριστό. πως διδάσκει πόστολος, Θεός μας «προώρισε συμμόρφους τς εκόνος το υο ατο» (Ρωμ. 8:29). Κα Χριστός, γι ν φτάσει στν δόξα, πέρασε στν πίγεια ζω Το μέσα στν φτώχεια, τ θλίψη κα τν καταφρόνηση. Ο τρυφηλο νθρωποι μως φοβονται τ σκληραγωγία κα τν μετάνοια. Μήπως βρκαν λλο Εαγγέλιο μήπως κατέβηκε γι᾿ ατος κανένας λλος Χριστός, πο ν τος πόσχεται νέσεις, ραία νδύματα, πολαύσεις, διασκεδάσεις κα δόξες; Ξεχνον τι «δι πολλν θλίψεων δε μς εσελθεν ες τν βασιλεία το Θεο» (Πράξ. 14:22), κα τι «στεν πύλη κα τεθλιμμένη δς πάγουσα ες τν ζωήν» (Ματθ. 7:14)
κου κα τοτο τ φέλιμο: Κάποτε νας εγενς κα πλούσιος ρχοντας, παραδομένος στς δονές, κουσε πολλ γι τν ρετ νς πνευματικο νθρώπου, κα πγε ν τν συμβουλευθε. πνευματικς κενος νδρας το επε τοτα μόνο: « Χριστς ταν φτωχός, ν σ πλούσιος. Χριστς ταν νηστικός, ν σ χορτασμένος. Χριστς ταν σχεδν γυμνός, ν σ καλ ντυμένος. Χριστς πέμεινε θλίψεις κα πάθη, ν σ πολαμβάνεις τρυφές, ναπαύσεις κα μαλακ στρώματα». ταν τ᾿ κουσε ατ ρχοντας, ρθε σ κατάνυξη, μετανόησε, ζήτησε μ δάκρυα συγνώμη π τ Θε γι τν ζω πο κανε, κα ποφάσισε ν ζήσει πι μ μετάνοια.
Κατάλαβε καλά, πς ποιος χει νάπαυση σ᾿ ατν τν κόσμο, δν θ γευθε τν αώνια νάπαυση τς βασιλείας τν ορανν. Ατ τονίζει κα Μέγας θανάσιος: « χων νάπαυσιν ν τ κόσμ τούτ, τν αώνιον νάπαυσιν μ λπιζέτω λαβεν· βασιλεία τν ορανν οκ στ τν ναπαυομένων νθάδε, λλ᾿ κείνων στ τν ν θλίψει πολλ κα στεναχωρί διαγόντων τν βίο τοτον»(λόγ. περ παρθενίας). Πρόσεξε λοιπν μν κούσεις τότε τ φοβερ λόγο το Χριστο: «Τέκνον, μνήσθητι τι πέλαβες σ τ γαθά σου ν τ ζω σου» (Λουκ. 16:25).
Τέλος πάντων, μάθε πς βασιλεία τν ορανν δν κερδίζεται μ τν ργία κα τν νεση, λλ μ τν κόπο κα τν βία, πως επε Κύριος: « βασιλεία τν ορανν βιάζεται κα βιαστς ρπάζουσιν ατήν» (Ματθ. 11:12).


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ροή δεδομένων

Ετικέτες-Κατηγορίες

p.Ioannis.Kiparissopoulos. Από το Blogger.

Πληροφορίες

Αναγνώστες

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ

ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Για να μπείτε στήν Αγία Γραφή κάντε κλίκ στην εικόνα

ΠΑΤΕΡΙΚΑ

ΠΑΤΕΡΙΚΑ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις με τα Πατερικά κείμενα κάντε κλίκ στην εικόνα

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ Ο ΙΑΤΡΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ Ο ΙΑΤΡΟΣ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

ΑΓΙΟΙ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΙ ΙΣΑΑΚ ΟΙ ΣΥΡΙΟΙ

ΑΓΙΟΙ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΙ ΙΣΑΑΚ ΟΙ ΣΥΡΙΟΙ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΞ Αγίου Ιωάννου Σιναϊτου

ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΞ  Αγίου Ιωάννου Σιναϊτου
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Ορθόδοξο Συναξάρι

Επικοινωνήστε μαζί μας…...

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΓΕΡΩΝ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ

ΓΕΡΩΝ  ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

ΓΕΡΩΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ

ΓΕΡΩΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης

Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός

Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Γέροντας Ιωσήφ ο Ησυχαστής

Γέροντας Ιωσήφ ο Ησυχαστής
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης

Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης

Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Άγιος Νεκτάριος Επίσκοπος Πενταπόλεως

Άγιος Νεκτάριος Επίσκοπος Πενταπόλεως
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

ΑΓΙΟΣ ΣΥΜΕΩΝ Ο ΝΕΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΣΥΜΕΩΝ Ο ΝΕΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Συνολικές προβολές σελίδας