Gold Cross

Πέμπτη, 14 Ιουνίου 2012

«ΑΝ ΕΡΘΕΙ Η ΧΑΡΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ» (Γέρ. Πορφύριος)

Γέροντος Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου

.        ν ρθει χάρη το Θεο, λοι κα λα λλάζουν, λα μως πο γι ν ρθει, χρειάζεται πρτα ν ταπεινωθομε! Μπορε κάποιος ν μιλάει γι τς μαρτίες του κα ν εναι περήφανος κι λλος ν μιλάει γι τς ρετές του κα ν εναι ταπεινός. Ν εμαστε ταπεινοί, λλ ν μν ταπεινολογομε. ταπεινολογία εναι παγίδα το διαβόλου, πο φέρνει τν πελπισία κα τν δράνεια, ν ληθιν ταπείνωση φέρνει τν λπίδα κα τν ργασία τν ντολν το Χριστο.
.      
κενόδοξος τν ψυχή του τν ποξενώνει π τν αώνια ζωή. Τελικ γωισμς εναι σκέτη κουταμάρα! κενοδοξία μς κάνει κούφιους. ταν κάνομε κάτι γι ν πιδειχθομε, καταντομε δειοι ψυχικά. ,τι κάνομε, μ τ κάνομε γι ν εχαριστήσομε τν Θεό, νιδιοτελς, χωρς κενοδοξία, χωρς πηρηφάνεια, χωρς γωισμό, χωρίς, χωρίς… Δν πρέπει ψυχή μας ν ντιστέκεται κα ν λέει, «γιατί τ κανε ατ Θεός, γιατί τ λλο λλις, δν μποροσε ν τ κάνει διαφορετικά;». λ ατ δείχνουν μία σωτερικ μικροψυχία κα ντίδραση. Δείχνουν τν μεγάλη δέα πο χομε γι τν αυτό μας, τν περηφάνειά μας κα τν μεγάλο γωισμό μας. Ατ τ «γιατί» πολ βασανίζουν τν νθρωπο, δημιουργον ατ πο λέει κόσμος «κόμπλεξ», παραδείγματος χάριν, «γιατί ν εμαι πολ ψηλς» – τ ντίθετο – «πολ κοντός;». Ατ δν φεύγει π μέσα. Κα προσεύχεται κανες κα γρυπνε, λλ γίνεται τ ντίθετο. Κα ποφέρει κα γανακτε χωρς ποτέλεσμα. νμ τν Χριστό, μ τν χάρη φεύγουν λα. πάρχει ατ τ «κάτι» στ βάθος, δηλαδ τ «γιατί», λλ χάρις το Θεο πισκιάζει τν νθρωπο κι ν ρίζα εναι τ κόμπλεξ, κε πάνω φυτρώνει τριανταφυλλι μ ραα τριαντάφυλλα κι σο ποτίζεται μ τν πίστη, μ τν γάπη, μ τν πομονή, μ τν ταπείνωση, τόσο παύει ν χει δύναμη τ κακ κα παύει ν πάρχει, δηλαδ δν ξαφανίζεται, λλ μαραίνεται. σο δν ποτίζεται τριανταφυλλιά, τόσο μαραίνεται, ξηραίνεται, χάνεται κα μέσως ξεπετάγεται γκάθι.
.       
κπειράζουμε τν Θεό, ταν ζητομε κάτι π κενον, λλ ζωή μας εναι μακρν το Θεο. Τν κπειράζομε, ταν ζητομε κάτι, λλ ζωή μας δν εναι σύμφωνη μ τ θέλημά Του-πράγματα, δηλαδή, νάντια στν Θεό.  γχος, γωνία, π τ να μέρος, κι π τ λλο παρακαλομε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου