Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2010


(νεοελληνικ πόδοση)

Σχετικ μ τ συγκαταβατικ νσάρκωση το Κυρίου μας ησο Χριστο κα τ σα προσφέρθηκαν ξαιτίας τς σ᾿ ατος πο τν μπιστεύτηκαν ληθιν κα σχετικ μ τν ατία πο Θεός, ν κα μποροσε ν λευθερώσει μ ποικίλους λλους τρόπους τ νθρώπινο γένος π τν ποταγ στ διάβολο, προτίμησε ν χρησιμοποιήσει ατ τ συγκαταβατικ τακτική.
Μποροσε, πωσδήποτε, προαιώνιος κα περιόριστος κα παντοκράτορας Λόγος κα παντοδύναμος Υἱὸς το Θεο, κα χωρς διος ν περιβληθε τν νθρώπινη φύση, ν παλλάξει τος νθρώπους π τν ποτέλεια στ θάνατο κα τν ποδούλωση στ διάβολο, γιατ λα πακούουν στς ντολές του κα τ καθετ ξαρτιέται π τ θεϊκ ξουσία του, λα χει τ δύναμη ν τ νεργε καί, σύμφωνά με τν ώβ, τίποτε δ βρίσκεται ξω π τς δυνατότητές του, λλωστε, πέναντι στν πόλυτη περοχ το δημιουργο, δύναμη ντίστασης τν δημιουργημάτων χρεοκοπε, κανένα δν εναι σχυρότερο π τν Παντοκράτορα.
μως, ατ τακτικ σωτηρίας, δηλαδ μ τν νανθρώπηση το Λόγου το Θεο, ταν πι προσαρμοσμένη στ δική μας φύση, τν νθρώπινη δυναμία μας κι κόμα ταν πι ντάξια του Θεο πο τν φάρμοζε μία κα χαρακτηριζόταν π τ στοιχεο τς δικαιοσύνης, χωρς τ ποο καμι νέργεια το Θεο δν πραγματοποιεται. «Δίκαιος γρ Θεός, κα δικαιοσύνας γάπησε, κα οκ στιν δικία ν ατ», πως λέει κι ψαλμδς Προφήτης.
νθρωπος γκατέλειψε τ Θε πρτος καί, κατ συνέπεια, δίκαια γκαταλείφθηκε π τ Θεό· τότε κατέφυγε, μ τ θέλησή του, στν ρχηγ τς κακίας, πο τν εχε παρασύρει μ τς δόλιες ντίθεες συμβουλές του, δίκαια, πάλι, κατ συνέπεια, παραδόθηκε σ᾿ ατόν, τσι εσχώρησε στν κόσμο θάνατος, ς ποτέλεσμα το φθόνου το πονηρο κα μ τν δεια, τ δίκαιη, το γαθο Θεο. Κα θάνατος, ξαιτίας τς περβάλλουσας κακότητας το ρχηγο τς κακίας διπλασιάστηκε, κοντ σ κενον πο προσκολλήθηκε στν νθρώπινη φύση, προστέθηκε κι λλος πο ατς διος διάβολος βίαια τν προξενε.
πειδή, λοιπόν, ποταγ στ διάβολο κα παράδοση στ θάνατο πλθε ς δίκαιη συνέπεια, πρεπε κα πάνοδος το νθρώπινου γένους στν λευθερία κα τ ζω ν συντελεστε π τ Θε πάλι ς δίκαιη συνέπεια. Κα δν ταν μόνο παράδοση το νθρώπου στ φθονερ χθρό του, πο πρόκυψε ς συνέπεια τς θείας δικαιοσύνης, ταν κα τ γεγονς τι διος διάβολος, πο ποξενώθηκε π τ δικαιοσύνη το Θεο κα πεδίωξε δικα ν ξουσιάζει κα ν μν πακούει πουθεν κα ν καταπιέζει, βρισκόμενος σ διάσταση μ τ δικαιοσύνη, χρησιμοποίησε τ δύναμή του νάντια στν νθρωπο.
Θεός, λοιπόν, θεώρησε τι προεχε ν νικηθε πρτα διάβολος μ τ δικαιοσύνη, μ τν ποία χει νοιχτ διαμάχη, κα κατόπιν ν νικηθε μ τ θεϊκ περοχή, δηλαδ μ τν νάσταση κα τ μέλλουσα κρίση. Γιατ ατ εναι σωστ σειρά, ν προηγεται δικαιοσύνη π τ δύναμη, ατ ρμόζει ληθιν στ θεϊκ γαθ διακυβέρνηση το κόσμου, χι στν καταπιεστικ πιβολή: ν κολουθε δύναμη, φο πρτα πιβληθε δικαιοσύνη.
Καί, πως διάβολος, παμπάλαιος φονις το νθρώπου, ξεσηκώθηκε ναντίον μας π φθόνο κα μίσος, τσι κι ζωοδότης μπκε στ μάχη μ τ μέρος μις π πειρη γαθότητα κι γάπη γι τν νθρωπο. Κα πως κενος, χωρς ν το χει παρασχεθε τ δικαίωμα, βαλε σκοπό του ν καταστρέψει τ πλάσμα το Θεο, τσι κι πλάστης, χοντας ντίθετα, κάθε δικαίωμα, ποφάσισε ν σώσει τ δημιούργημά του. Κα πως κενος πέτυχε μ τν δικία κα τ δολιότητα ν καταγάγει νίκη κα ν γκρεμίσει τν νθρωπο π τ θεοδώρητο ξίωμά του, τσι κι λευθερωτς μ δικαιοσύνη κα σοφ σχέδιο πέφερε τν πανωλεθρία το ρχηγο τς κακίας κα τν νακαίνιση το νθρώπου.
Λοιπόν, Θες πέφευγε ν χρησιμοποιήσει, πράγμα πο μποροσε, τ δύναμη, σπου ν προχωρήσει στν πόδοση τς δικαιοσύνης, πράγμα πο ταν ναγκαο. τσι λλωστε φάνηκε ξεκάθαρα δύναμη τς δικαιοσύνης, φο προτιμήθηκε ς τακτικ π τν παντοδύναμο πο κανένας δν μπορε ν τν νικήσει. π᾿ ατ μάλιστα θ ·πρεπε κα ο νθρωποι ν παραδειγματιστον, στε ν ζον μ δικαιοσύνη τν πίγεια ζωή τους, στε στν αώνια ζω τς θανασίας ν᾿ ναλάβουν τ δύναμη κα ν μ τ χάσουν ποτέ.
Κι κόμα πρεπε διάβολος πο τότε νίκησε τν νθρωπο, ν νικηθε π τ νικημένη νθρώπινη φύση κα ν κατατροπωθε ατς πο μ τόση πανουργία παγίδευσε τν νθρωπο. Γι᾿ ατ τ σκοπ χρειαζόταν παραίτητα ν πάρξει νας νθρωπος ναμάρτητος. μως κάτι τέτοιο ταν δύνατο. «Οδες γάρ, λέει Γραφή, ναμάρτητος, οδ᾿ ν μία μέρα ζω ατο» κα «τίς καυχήσεται γνν χειν τν καρδίαν;»
Μονάχα Θεός, κανένας λλος, δν μπορε ν εναι ναμάρτητος. Γι᾿ ατ κριβς Θες Λόγος, γεννημένος π τ Θε εθς π᾿ τν ρχ τς παρξής του, κα πάντοτε νωμένος μ᾿ Ατν (δν εναι δυνατ ν πάρξει ν ννοηθε ποτ Θες στερημένος λόγου) κα οδέποτε διαχωρισμένος π᾿ Ατόν, νας παρκτς Θες (τ ντιφέγγισμα το λιου δν εναι λλον φς διαφορετικ π᾿ τν λιο κα ο λιακς κτίνες δν εναι λλοι λιοι), γ ατό, λοιπόν, μόνος ναμάρτητος Υἱὸς κα Λόγος το Θεο καθίσταται γις νθρώπου, χωρς βέβαια, ν λλάζει τίποτε ς πρς τ θεότητά του, μένοντας, μως, κηλίδωτος ς πρς τν νθρώπινή του διότητα.
«ς, πως προφήτευσε σαΐας, μαρτίαν οκ ποίησεν, οδ ερέθη δόλος ν τ στόματι ατο». Κα χι μόνο ατό, λλ κα κενος πο δ «συνελήφθη ν νομίαις» κα δν «κυήθη ν μαρτίαις» καθς διαπιστώνει, μιλώντας γι τν αυτό του, μλλον γι λόκληρο τ γένος τν νθρώπων, Δαβδ στος Ψαλμούς. Γιατ πανάσταση τς σάρκας χει ς ατόματη συνέπεια τν καταδίκη πο εναι κα λέγεται φθορά.
Ατ πανάσταση ν κα δ γίνεται μ τ θέληση το νθρώπου, ν κα φανερ βρίσκεται σ ντίθεση μ τος νόμους τς νόησης κα παρ τ γεγονς τι τιθασεύεται π τος νάρετους κα προσανατολίζεται μόνο πρς τν τομέα δημιουργίας παιδιν, τσι λλις σπρώχνει τν νθρωπο πρς τ φθορ κα δν εναι παρ φεση γι κανοποίηση τν παθν ατο πο δ συνειδητοποίησε τν τιμ πο ξιώθηκε φύση μας π τ Θεό, λλ ξομοιώθηκε μ τ κτήνη.
Γι᾿ ατ κα δ γεννήθηκε, πλς Θες νάμεσα στος νθρώπους, λλ κα π Παρθένο πίλεκτη κα παλλαγμένη π βρώμικους σαρκικος λογισμούς, σύμφωνα μ τος προφτες, γεννήθηκε π Παρθένο στ μήτρα τς ποίας πέφερε τ σύλληψη χι κάποια σαρκικ ρεξη, λλ᾿ ρχομς το γίου Πνεύματος. Ατ πο συνέβηκε ταν ποδοχ κα ποδοχ το οράνιου χαρμόσυνου μηνύματος, χι πόκυψη κα δοκιμ στ γεμάτη πάθος σαρκικ πιθυμία.
Μακρι π κάθε τέτοια μπειρία, σύλληψη γινε μέσα στν πνευματικ εφροσύνη κα τν πικοινωνία μ τ Θεό. «δο γρ δούλη Κυρίου, γένοιτό μοι κατ τ ῥῆμα σου», πάντησε σπιλη Παρθένος στν γγελο πο τς φερε τ μήνυμα τς χαρς, συνέλαβε κα γέννησε. Προκειμένου τσι νικητς το διαβόλου, ντας νθρωπος - θεάνθρωπος ν κατάγεται, βέβαια, π τ νθρώπινο γένος, ν μ μετέχει μως στν κληρονομούμενη μαρτία. Ατς μόνος π᾿ λους τους νθρώπους ν συλληφθε χωρς ν συντρέχει τ γεγονς τς παρακος, μόνος ατς ν μπε στ μήτρα τς μητέρας το χωρς ν μεσολαβήσει μπαθς δον τς σάρκας κα ο βρώμικες πιθυμίες πο χαρακτηρίζουν τ μιασμένη π τν παρακο νθρώπινη φύση.
Προκειμένου τσι Χριστς ν πάρξει τέλεια παλλαγμένος π κάθε μόλυνση πο μεταδίδεται στος πογόνους, μ ποτέλεσμα ν μν χει καμι νάγκη κάθαρσης διος, κα ν δέχεται τ πάντα μ σοφία γι χάρη μας. Κα τσι ν γίνει λοκληρωτικ νέος νθρωπος κα ν παραμείνει νέος πραγματικ κι ταλάντευτα, χωρς καθόλου ν παλιώνει πάλι, κα ν νοικοδομήσει, προσφερόμενος διος ς θεμέλιο κα ς ργανο, τν παλαι νθρωπο κα ν τν διατηρήσει πάντα νέο, μι κα μπορε ν διώξει μακρι κάθε στοιχεο παλι κα φθαρμένο.
Γιατ κα κενος, πρτος νθρωπος δημιουργήθηκε καταρχν πεντακάθαρος κα ταν νέος σότου μ τ θέλησή του κολούθησε τ διάβολο κα κτράπηκε στς σαρκικς δονς κα ξέπεσε μς τ βορκο τς μαρτίας μ ποτέλεσμα ν παλιωθε κα ν κατρακυλήσει στν παραφθορ τς φυσικς του κατάστασης.
Γι᾿ ατ Κυβερνήτης το κόσμου δν νακαινίζει τν νθρωπο, παράδοξα, μόνο με κάποια ξωτερικ νέργειά του, λλ τν προσλαμβάνει κα τν γκαλιάζει. Κα δν νορθώνει μόνο κα ξαναστεριώνει τν νθρώπινη φύση, λλ κα τν περιβάλλεται μ τρόπο περίγραπτο κα νώνεται κα ταυτίζεται μαζί της, κα γεννιέται συγχρόνως Θες κα νθρωπος π γυναίκα βέβαια, στε ν πάρει πίσω τς φύση του πο διος πλασε κι πονηρς μ τ συμβουλ του το κλεψε, παρθένο μως, γι ν καταστήσει τν νθρωπο νέο, γιατ ν γεννιόταν μ σπέρμα νδρός, θ φερνε τν κληρονομι τς μαρτίας κα δ θ ταν καινούριος νθρωπος, δ θ ταν ρχηγς κα χορηγς τς ζως κείνης πο ποτ δν παλιώνει, δ θ κατάφερνε, ν νκε στν παλι ξεπεσμένη κατάσταση, ν προσλάβει λόκληρη τ διαφαν θεότητα κα ν καταστήσει τ σάρκα νεξάντλητη πηγ γιασμο τόσο, στε ν ξεπλύνει κα ν καθαρίσει πλέρια τ μολυσμ τν προπατόρων κα ν παρκέσει γι τν ξαγιασμ κα λων τν πιγόνων. Γι᾿ ατ κριβς, οτε γγελος, οτε νθρωπος, λλ ατς διος Κύριος, νικημένος π τν γάπη του γι μς, θέλησε ν μς σώσει κα ν μς ναπλάσει, μ τ ν γεννηθε τέλειος νθρωπος πως κα μες, μένοντας μως συγχρόνως ναλλοίωτα Θεός».


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ροή δεδομένων

Ετικέτες-Κατηγορίες

p.Ioannis.Kiparissopoulos. Από το Blogger.

Πληροφορίες

Αναγνώστες

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ

ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Για να μπείτε στήν Αγία Γραφή κάντε κλίκ στην εικόνα

ΠΑΤΕΡΙΚΑ

ΠΑΤΕΡΙΚΑ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις με τα Πατερικά κείμενα κάντε κλίκ στην εικόνα

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ Ο ΙΑΤΡΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ Ο ΙΑΤΡΟΣ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

ΑΓΙΟΙ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΙ ΙΣΑΑΚ ΟΙ ΣΥΡΙΟΙ

ΑΓΙΟΙ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΙ ΙΣΑΑΚ ΟΙ ΣΥΡΙΟΙ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΞ Αγίου Ιωάννου Σιναϊτου

ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΞ  Αγίου Ιωάννου Σιναϊτου
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Ορθόδοξο Συναξάρι

Επικοινωνήστε μαζί μας…...

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΓΕΡΩΝ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ

ΓΕΡΩΝ  ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

ΓΕΡΩΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ

ΓΕΡΩΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης

Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός

Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Γέροντας Ιωσήφ ο Ησυχαστής

Γέροντας Ιωσήφ ο Ησυχαστής
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης

Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης

Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Άγιος Νεκτάριος Επίσκοπος Πενταπόλεως

Άγιος Νεκτάριος Επίσκοπος Πενταπόλεως
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

ΑΓΙΟΣ ΣΥΜΕΩΝ Ο ΝΕΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΣΥΜΕΩΝ Ο ΝΕΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Συνολικές προβολές σελίδας