Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2010



Χριστς γεννται, δοξάσατε· Χριστς ξ ορανν, παντήσατε· Χριστς π γς, ψώθητε. σατε τ Κυρί πσα γ καί, ν᾿ μφότερα συνελν επω, Εφραινέσθωσαν ο ορανοί, κα γαλλιάσθω γ, δι τν πουράνιον, ετα πίγειον.
Κγ βοήσομαι τς μέρας τν δύναμιν: σαρκος σαρκοται. Λόγος παχύνεται. όρατος ρται. ναφς ψηλαφται. χρονος ρχεται. Υἱὸς το Θεο Υἱὸς νθρώπου γίνεται, «ησος Χριστς χθς κα σήμερον ατς κα ες τος αἰῶνας» (βρ. 13, 8)
ν κ δύο τν ναντίων, σαρκς κα Πνεύματος· ν τ μν θέωσε, τ δ θεώθη. τς καινς μίξεως! τς παραδόξου κράσεως! ν γίνεται κα κτιστος κτίζεται κα χώρητος χωρεται, δι μέσης ψυχς νοερς μεσιτευούσης Θεότητι κα σαρκς παχύτητι. Κα πλουτίζων πτωχεύει· πτωχεύει γρ τν μν σάρκαν, ν᾿ γ πλουτήσω τν ατο Θεότητα. Κα πλήρης κενοται· κενοται γρ τς αυτο δόξης π μικρόν, ν᾿ γ τς κείνου μεταλάβω πληρώσεως. Τίς πλοτος τς γαθότητος; Τί τ περ μ τοτο μυστήριον; Μετέλαβον τς εκόνος κα οκ φύλαξα· μεταλαμβάνει τς μς σαρκός, να κα τν εκόνα σώσ κα τν σάρκα θανατίσ. Δευτέραν κοινωνε κοινωνίαν, πολ τς προτέρας παραδοξοτέραν· τότε μν το κρείττονος μετέδωκε, νν δ μεταλαμβάνει το χείρονος. Τοτο το προτέρου θεοειδέστερον· τοτο τος νον χουσιν ψηλότερον.

                             ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ 

Χριστς γεννιέται, δοξάσατε. Χριστς π τν οραν συναντστε (τν). Χριστς πάνω στν γ ψωθετε. Τραγουδστε γι τν Κύριο λη γ κα ν γι ν π κα τ δυ μαζί: Ν εφρανθον ο ορανο κα ν γαλλιάσει γ γι τν πουράνιο, πειτα πίγειο.
Κα γ θ φωνάξω τν δύναμη (σημασία) τς μέρας: σαρκος σαρκώνεται. Λόγος γίνεται λικός. όρατος ρται. ναφς ψηλαφιέται. χρονος ρχίζει, «ησος Χριστς χθς κα σήμερα διος κα στος αἰῶνες».
να (πρόσωπο) π δυ ντίθετα (φύσεις), σάρκα (νθρώπινη φύση) κα Πνεμα (Θεία φύση). π τς ποες μι ( Θεία) θέωσε, κα λλη ( νθρώπινη) θεώθηκε. τς καινούριας μίξεως! τς παραδόξου συνθέσεως! ν δημιουργεται κα κτιστος κτίζεται κα χώρητος χωρεται δι μέσου νοερς ψυχς πο μεσιτεύει στν Θεότητα κα (δι μέσου) τς λικότητας τς σάρκας. Κα πλουτίζων πτωχεύει. πειδ πτωχεύει (λαμβάνοντας) τν δική μου σάρκα, γι ν πλουτήσω γ π τν δική του Θεότητα. Κα πλήρης δειάζει, πειδ δειάζει π τν δόξα του γι λίγο, γι ν μεταλάβω γ π τν πληρότητά του. Ποις πλοτος τς γαθότητας; Τί εναι ατ τ μυστήριο (πο γινε) γι μένα; Μετάλαβα τν εκόνα (του) κα δν τν φύλαξα. Μεταλαμβάνει τν δική μου σάρκα, κα γι ν σώσει τν εκόνα κα γι ν θανατήσει τν σάρκα. Δεύτερη πραγματοποιε κοινωνία, πολ παραδοξότερη τς πρώτης (της δημιουργίας). Τότε μετέδωσε τ καλύτερο (τν εκόνα του), ν τώρα μεταλαμβάνει τ χειρότερο (τν σάρκα μου). Ατ εναι π τ προηγούμενο θεοπρεπέστερο. Ατ εναι σ σους χουν νο ψηλότερο.


«Χριστς γεννται, δοξάσατε, Χριστς ξ ορανν, παντήσατε, Χριστς π γς, ψώθηκε. σατε τ Κυρί πσα γ…» Μ᾿ να λόγο: ς εφραίνωνται ο ορανο κα ς γάλλεται γ γι τν πουράνιο, πο κατόπιν γινε πίγειος. Χριστς παρουσιάζεται μ νθρώπινο σμα, γαλλισθε μ τρόμο κα χαρά. Μ τρόμο γι τν νοχ τς μαρτίας κα μ χαρ γι τν λπίδα τς σωτηρίας…
Πάλι διαλύεται τ σκοτάδι, πάλι πάρχει τ φς. Πάλι τιμωρεται μ σκοτάδι Αγυπτος κα πάλι σραηλιτικς λας φωτίζεται μ τν πύρινο στύλο. λας πο καθόταν στ σκοτάδι τς γνοίας, ς δ τ μεγάλο φς τς θεογνωσίας. «Τ ρχαα παρλθεν, δο γέγονε τ πάντα καινά». Τ νεκρ γράμμα ποχωρε. Τ πνεμα πικρατε. Ο σκις το νόμου περνον. λήθεια θριαμβεύει. Μελχισεδέκ, πο ταν νας τύπος, τώρα δείχνει ποιν προεσήμαινε, δηλαδ τν Χριστό. Ατός, πο ς Θες δν χει μητέρα, γεννιέται χωρς πατέρα. Γιατί στν Δημιουργό της φύσεως δν σχύουν ο φυσικο νόμοι. λα τ θνη χειροκροτστε, γιατί «παιδίον γεννήθη μν, υἱὸς κα δόθη μν, ο ρχ π το μο ατο κα καλεται τ νομα ατο μεγάλης βουλς γγελος». ς φωνάζη δυνατ ωάννης Βαπτιστής: «τοιμάσατε τν δν Κυρίου». Κα γ θ φωνάζω τν δύναμη κα τ σημασία τς μεγάλης ατς μέρας (τν Χριστουγέννων).
Ατς πο εναι ναρχος κα αώνιος, τώρα λαμβάνει ρχή. Ατς πο εναι αθύπαρκτος, δημιουργεται. Ατς πο εναι πειρος, χωρεται στν περιορισμένη νθρώπινη φύση. Ατς πο πλουτίζει μ τ γαθά Του τν κόσμο, γίνεται φτωχς, παίρνοντας νθρώπινο σμα, γι ν πλουτίσω γ μ τν θεότητά Του. Ποις μπορε ν παραστήσει πόσος εναι πλοτος τς γαθότητός Του; Γι᾿ ατ κα σ μαζ μ τν στέρα τρέξε κα μαζ μ τος Μάγους φέρε Του γι δρα, χρυσ κα λιβάνι κα σμύρνα. Τίμησέ Τον ς Βασιλέα κα Θε κα ς Λυτρωτή, πο νεκρώθηκε γι σένα. Μαζ μ τος ποιμένες δόξασέ Τον, μ τος γγέλους μνησέ Τον, μ τος ρχαγγέλους σκίρτησε π χαρά. ς εναι κοιν πανήγυρις τν ορανίων κα τν πιγείων δυνάμεων…»

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ροή δεδομένων

Ετικέτες-Κατηγορίες

p.Ioannis.Kiparissopoulos. Από το Blogger.

Πληροφορίες

Αναγνώστες

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ

ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Για να μπείτε στήν Αγία Γραφή κάντε κλίκ στην εικόνα

ΠΑΤΕΡΙΚΑ

ΠΑΤΕΡΙΚΑ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις με τα Πατερικά κείμενα κάντε κλίκ στην εικόνα

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ Ο ΙΑΤΡΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ Ο ΙΑΤΡΟΣ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

ΑΓΙΟΙ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΙ ΙΣΑΑΚ ΟΙ ΣΥΡΙΟΙ

ΑΓΙΟΙ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΙ ΙΣΑΑΚ ΟΙ ΣΥΡΙΟΙ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΞ Αγίου Ιωάννου Σιναϊτου

ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΞ  Αγίου Ιωάννου Σιναϊτου
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Ορθόδοξο Συναξάρι

Επικοινωνήστε μαζί μας…...

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

ΓΕΡΩΝ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ

ΓΕΡΩΝ  ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

ΓΕΡΩΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ

ΓΕΡΩΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης

Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός

Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Γέροντας Ιωσήφ ο Ησυχαστής

Γέροντας Ιωσήφ ο Ησυχαστής
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης

Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης

Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Άγιος Νεκτάριος Επίσκοπος Πενταπόλεως

Άγιος Νεκτάριος Επίσκοπος Πενταπόλεως
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

ΑΓΙΟΣ ΣΥΜΕΩΝ Ο ΝΕΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΣΥΜΕΩΝ Ο ΝΕΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ
Για να μπείτε στις αναρτήσεις κάντε κλίκ στην εικόνα

Συνολικές προβολές σελίδας